Dziecko charakteryzuje ogólna nieznajomość życia i tradycji literackiej. Posługuje się ono w dużej mierze instynktem i intuicją, zmierzając w swoim poznaniu do tego „co jest dane przez władze postrzegania w stanie pierwotnym” \ a więc bez racjonalnego porównywania. Ten sposób poznawania świata, typowy dla dziecka, pozwala mu tworzyć zbiór własnych doświadczeń, na: który składają się nie zawsze dla niego jasne dźwięki i gesty, strzępki słów i ułamki zdań, tajemnicze barwy i kształty, wycinki obrazów i zdarzeń. Powstały w ten sposób obraz świata to» chaos elementów, któremu brak syntetycznego ujęcia, a więc intelektualnego porządku dorosłych. Łączy się on w całość inaczej, czynnikiem scalającym jest lep emocji. Dlatego dziecko stwarza własną hierarchię wartości, objawiającą się między innymi zainteresowaniem dla szczegółu lub fascynacją dla całości bez zwrócenia uwagi na jej składniki. W podobny sposób percypowany jest świat przedstawiony utworu.
Losowe wpisy:
Agencja pracy pracownicy z Ukrainy: Jak funkcjonują agencje pracy i jakie...
Wstęp
Współczesny rynek pracy charakteryzuje się wysoką konkurencją, co skłania przedsiębiorców do poszukiwania coraz bardziej efektywnych rozwiązań, które pozwolą im skutecznie konkurować w branży. Jednym...
POCZĄTEK I KONIEC
Formuły początku i końca mieszczą tekst, który dorośli starają się odebrać w nie uszkodzonym kształcie. Stąd bierze się proceder opisu i analizy oraz kontekstowej...